Svar från Magdalena Ribbing- hur tacklar jag som diabetiker typ 1 omgivningens synpunkter på mat och diabetes typ 1?

Såg ni mitt inlägg igår? Hon var snabb på att svara,  Magdalena.  Nu ska jag praktisera hennes svar och se om det funkar ……..!  Så här skrev hon;

Så besvärligt för dig med den omtänksamma men oförstående omgivningen! Egentligen skulle du varje gång det kommer en kommentar om ditt hälsotillstånd, din diet, din medicin, ilsnabbt säga ungefär ”tack tack, jag klarar detta själv” och så genast prata om något annat. Du behöver säga det många gånger innan de som vänligt men onödigt vill ”hjälpa” dig förstår att de ska avstå från sina kommentarer.

vänliga hälsningar
Magdalena Ribbing
annandagstapas

annandagstapas

 

 

2 tankar om “Svar från Magdalena Ribbing- hur tacklar jag som diabetiker typ 1 omgivningens synpunkter på mat och diabetes typ 1?

Lämna en kommentar