Träningshelg med IFK..och bs går upp och ner upp och ner!

Rullskidspass med IFK Helsingborg

Crossfit är kul.Rullskidor är kul. Kombinationen med paus emellan blev däremot lite kaos för kroppen, men som tur är har jag en ”seniordiabetiker”, Andreas har haft diabetes i nästan 20 år, i min skidklubb, det känns tryggt. Det är konstigt att värden varierar så mycket. I morse låg bs på 9,4 så jag åt ägg och bacon , tog 3 e som jag brukar. Två timmar senare när jag gav mig ut på rullskidorna visade mätaren 4,2 så jag drack ett par dl mjölk. Jag älskar mjölk men dricker det inte lika mycket som förr för jag brukar stiga ett par enheter av det.

Väl framme 8.30 vid klubblokalen låg jag på 3,8 trots mjölken. Min kompis Mackis som har lärt sig ha koll på mina värden frågade genast om jag ville ha en Snickers. Jag har tagit med två extra till dig sa han, känns skönt att ha en sån vän! Idag hade jag fått med mig allt, så jag tog en egen Snickers.  Vi körde ett rullskidpass som vi spelade in för att sedan tittat på vår teknik, jag har ingen teknik……! Mackis brukar säga ”I förhållande till hur kass teknik du har kör du rätt fort!”

 

Genomgång av teknik med hjälp av inspelning

 

Klockan 11 hade jag 14,7 och till lunchen (som för min del bestod av köttfärssås och sallad) tog jag 4 e. 11.20 visade mätaren 16,4. Jag vände mig till Andreas som sa ”avvakta lite” vilket var klokt, jag sjönk stadigt till kl 13 då mätaren visade 5,1 . På crossfiten skulle vi slunga ”kanonkulor.”

Sving med liten kanonkula…

 

Crossfitpass på Filborna

Jag insåg att det skakade väldigt mycket om mig ett tag och mycket riktigt, jag hade sjunkit ytterligare. I samråd med Andreas blev det en Snickers till och sen var det bara att köra på. Efter ett antal  stationer var det dags för en tävling där vi bland annat skulle gå armgång. Jag insåg till min stora gläde att jag klarade av det! När jag gjorde lumpen orkade jag inte utan trillade rakt ner i vattengraven på I1 utanför Kungsängen. Skönt att upptäcka att jag är starkare nu än för 17 år sen! 🙂

Crossfit med IFK Helsingborg

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar