Psykiskt lågt blodsocker?

Kan man få lågt blodsocker av oro? Idag har jag varit låg hela dagen. Jag vet inte varför för jag låg normalt igår hela dagen efter mina magiska 10 km längdskidor i Borås. Men jag har sovit dåligt- har en vän som jag bryr mig om och är orolig för. Hen och jag har inte hörts på några dagar och jag vet inte om hen har det jobbigt nu. Jag vet inte om jag ska våga ringa.

Därför har jag ätit semlor och mackor för att komma upp i BS men icke!
Efter mycket resonemang gav jag mig ut på ett lugnt löppass i eftermiddags med skumtomtarna i högsta hugg men kom spang med BS på 3-5 hela passet!
Det känns inte logiskt att bli låg av oro- det borde jag bli hög ( stress) av!

( Jupp, har DUKTIG träningsvärk i rygg, axlar och mage idag- men det är det värt! )

Kommentera

