Öcellstransplanation kl 12- tänk på Jimmy / Josse kör skidor för att ge KRAFT!

”Snälla tänk lite extra på mig och min öceller när de ska skvalpa in i min kropp på lördag kl 12. Jag vill de ska ge mig massor av kraft och energi Josse” sa Jimmy.
På MAS i Malmö, sjukhuset, jobbar över 4000 personer. Igår fick Jimmy satt en CVK, slang i halsen av en läkare. De började prata och det visade sig att läkare var ingen mindre än ” min” Doktor W, min cyklande akutläkare-kompis! ( se bloggen, sök på Dr W) Dr W såg att Jimmy har diabetes typ 1 och frågade om Cgm. Jimmy sa nej och Dr W sa” jag har en kompis jag cyklar med i Helsingborg, hon har cgm” Jaha sa Jimmy, är det Josefin Palmén?! 

Oavsett om du tror på ödet/ slumpen/ Gud/ Allah eller bara vetenskap så måste det varit meningen att Jimmy skulle få möta min Dr W. Dr W som jag känner mig så trygg att cykla med. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Jimmy kände Dr Ws trygghet och kompetens! 

I morse körde jag LÄNGDSKIDOR! Jag är i Borås, ska hålla föredrag kl 13 på Åhaga Mat och Resmässan. Borås skidstadion har fina spår och jag lyssnade på Jon-Henrik Kjellgrens Daniels joik. Den skrev han han när hsns vän Daniel dog i typ 1 diabetes inte fyllda 20. Oerhört vackert! Jag STAKADE och tänkte på Jimmys öceller. Han kommer inte dö, han kommer bli friskare idag .

Jimmy vill att vi tänker på honom och hans öceller idag kl 12. Så snälla ; peppa, gilla och skicka honom en hälsing på min blogg , på min fbsida eller i ett pm till mig. JAG VIDAREBEFORDRAR ALLT!

KÄMPA JIMMY- IDAG ÄR DET DAX OCH DET ÄR DIN TUR!!!!

2 thoughts on “Öcellstransplanation kl 12- tänk på Jimmy / Josse kör skidor för att ge KRAFT!

Kommentera

