”Josse, vad du vad jag önskar min värsta ovän ?! /Träningsledarekollega för tonåringar med diabetes typ 1 i Skåne sökes !

Nora tittade på mig  igår när vi träffades och sa; Du Josse, du vet det där ordspråket ” Det skulle jag inte ens önska min värsta ovän?” Ja sa jag .” Men vet du vad, jag önskar min värsta ovän diabetes så han eller hon får veta hur jävligt det är!” sa Nora…………….. Det ligger faktiskt en del i det och kanske tom inte bara ovänner..Ibland önskar jag att min närmaste omgivning skulle kunna få känna på hur det känns att få en rejäl känning , att vara blixtförbannade gör att blodsockret inte är i balans och FRAMFÖR ALLT att omgivningen skulle få förstå hur enormt stor skillnad det är på att må bra ochpå att må superkasst pga en femtedels droppe insulin!

Vi kom i alla fall ut på ett löppass igår och tryckte på rätt bra, vi var TVÅ minuter snabbare på 3,2 km igår mot förra gången. YES! Kraften ligger där och lurar men idag fick jag ont – plötsligt på jobbet högg det till i låret , i såret , som en massa nålar så det blev inget simpass idag.

Som jag skrev före jul tyckte jag och några andra vuxna att det borde bildas en träningsgrupp för diabetiker typ 1 som inte kan , ville eller våga träna annars själva. Jag minns så tydligt min egen oro vid debuten, jag tror det gick nästan ett år innan jag vågade träna själv. Vi kommer dra igång 1 mars och ha (minst) sex träningstillfällen under mars, april och maj i Skåne. Vi kommer snart ut med inbjudan för att hitta tonåringar som förhoppningsvis vill haka på! Men vi behöver fler ledare, i dagsläget är vi fyra och vi ser gärna att vi blir minst två till. Så är du intresserad av att peppa och hjälpa och stötta och möta andra diabetiker får du gärna ringa eller maila mig!  josefinpalmen@hotmail.com. Kom igen nu, sprid lite entusiasm!  🙂

Kommentera

