Ö-cellstransplantation- en väg att bli frisk från diabetes typ 1?

Idag för ett år sen läste jag en artikel om en skånsk grabb( jag har ju sagt det förr, grabb är man tills man blir 80, sen är man en farbror) som gjort en ö-cells transplantation.

image

Jimmy

Jag mailade honom på Facebook och det visade sig att vi hade en gemensam löparkompis. Sen dess har vi snackat om att ses och på Världsdiabetesdagen i Malmö kom Jimmy fram till mig, han var där med Sydvästra Sveriges Diabetesförening.

Idag, på dagen efter det att jag kontaktade Jimmy har vi varit ute och ”doggat” dvs på hundpromenad med Bisquit. Idag gick jag nog 3 km på en timme, går framåt!

Vi ska försöka se om det finns intresse att träffa ett gäng ungdomar som vill idrotta som vi kan träna med i vår? Tror du som läsare att det kan vara intressant?

Se en film om Jimmys transplantation:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3CiMpVAePKI

 

 

Kommentera

