Josse får SVAR från Post -OP/Hur ska en insulinbehandlad /diabetiker typ 1 få bästa hjälp av post-OP?

Idag har jag fått svar från enhetschefen, som även kom och pratade med mig i fredags morse på post -OP.  Nu kommer post-OP införa nya rutiner och PM så det känns ju bra att det kan komma något bra från mig tråkiga upplevelse!  Då fanns det ju någon mening, trots allt!

Min vattentäta insulinpump- som jag tvättat i bakteriedödande medel och som har CGM  och var med på post-OP

Min vattentäta insulinpump- som jag tvättat i bakteriedödande medel och som har CGM och var med på post-OP

Hej Josefin,

Tack för ditt mail och tack för ett bra samtal i fredags.

Vi beklagar att du haft en dålig upplevelse av din tid på uppvakningsenheten den 19 november, samtidigt är vi glada för att du hade en bättre upplevelse av ditt besök hos oss den 28 november.

Med utgångspunkt i ditt mail och vårt personliga samtal kommer vi att använda din berättelse och erfarenhet på uppvakningsenheten för att förbättra våra riktlinjer, PM samt kommunikationen internt och mellan avdelning, patientansvarig läkare och oss. Vi arbetar med våra riktlinjer för atthantera blodsocker och insulin-/glukostillförsel för patienter med insulinpump, ett arbete som redan har påbörjats. För patientsäkerheten är det viktigt att vi följer våra PM och riktlinjer. Sjuksköterskan på kvällen den 19 november följde våra PM och riktlinjer för blodsocker och insulin-/glukostillförsel, men din upplevelse visar på att vi behöver förbättra vår dialog samt utveckla våra PM och riktlinjer för patienter med CGM och insulinpump.

Med vänlig hälsning
Ingvar Celander
Enhetschef

Intensivvårdsavdelningen/Uppvakningsenheten

Skånevård Sund
Region Skåne
Postadress: Helsingborgs lasarett 25187 Helsingborg

 

Kommentera

