Sjunkade BS för operation- Josse tar makten!

Cgm pep nyss! Ok, hög eller låg? BS på 4,8 i BSmätare. Jag ringde på nattsköterska, hennes dotter har typ 1. Jag blir ” glad” missförstå mig rätt snälla, för sköterskan kan ju diabetes typ 1. Idag kom jag ihåg att säga det” hälsa din dotter att jag uppskattar din kompetens( som ju inte har med hennes yrke att göra, om ni fattar)

Hon kommer med glukosdropp/ insulindropp. Men vi diskuterar, kan jag inte ta Gluco Tabs eller flytande glykos från DIABETIC design och väntar med droppet? Jo så lite går bra trots att jag fastar pga operation ( igen) 7.30

Hittar inte det flytande glukoset men en gel, 45 gr. Trycker i mig den och nu, 10 min senare är BS 5,4. Jag hoppas kunna rulla upp 7,30 på 7,0.

Josse har makt! Ha!

image

med till operation ska pump ( pga vattentäthet kan jag ju anti- bakterie- tvätta den och nyttja cgm- funktionen. )

Till POST OP ska även Dexcom handenhet och Libre samt BSmätare.

One thought on “Sjunkade BS för operation- Josse tar makten!

  1. Har tänkt på dig idag och hoppas allt gått bra, att de lyssnat på dig, cgm och libre… ❤️

    Hoppas du vaknar upp smärtfri o till en ljusare dag idag!!!

    Kramar från Tessan 💙

Kommentera

