Bakslag/OM -OPERATION- Post- OP har fått journal om MIN diabetes typ ska behandlas

Jävla helvetes helvete! Så får man inte säga, nu kommer jag få skäll av mamma!

”Josefin, ditt ben ser inte bra ut, artären är blockerad igen” sa min ultralöpare-läkare.  Svordomarna ovan var det första som kom i huvudet.

Så i eftermiddags har jag gjort en ven mapping, dvs genom ultraljud har mitt friska ben undersökts. Cool bild eller hur? Blått är ven, rött är artär. Om det går ska läkarna använda en frisk ven att lappa mitt trasiga blodkärl med.

image

I andra hand kommer läkarna använda Goretex- jupp tygmaterialet som man har när man åker skidor!

När sen en av de underbara sköterskorna kom sa jag; jag vill prata med någon på post op så jag får sköta min diabetes själv om jag orkar. Jag vill ha tillgång till min BSmätare, cgm och Libre.  ( Det finns en ny BSmätare från Abbott som innebär en sensor i armen med scanning enhet. Jag hämtade ut min igår)
Hon gjorde en anteckning i min journal och nu hoppas jag det går fram!! Jag kommer ff få insulin- glykos dropp men jag får komma med synpunkter på min egen vård. Känns bra men jag har ändå gråtit mycket ikväll- en operation är ju en risk.

Den sjukvård jag har fått den gånga veckan har varit kompetent, trygg och lugn. Jag sa till ultralöpareläkaren idag att jag har fullt förtroende för honom.

Nja, finns ju dock ett undantag som ni vet, sköterskan på post- op. Nu ska hennes chef få ett mail av mig. Jag återkommer till vad jag skrev i mailet.

Snälla håll tummarna för att operationen ska gå bra i morgon!

 

One thought on “Bakslag/OM -OPERATION- Post- OP har fått journal om MIN diabetes typ ska behandlas

  1. Kära Josefin, jag håller tummarna så hårt att de vitnar. Det kommer gå bra, jag tänker och skickar all min tankekraft till dig. Kram i massor! / Anna

Kommentera

