AnnaPS goes Riga- KAN du äta Nutella till frukost? Josse med diabetes typ 1 får en aha-upplevelse!

Kan du äta Nutella till frukost?

Ulrika, min väninna sen 15 år tittade på mig. Vi är i Riga över helgen. Vi möttes 1999 när vi pluggade i Graz, Österrike och har inte rest ihop sen dess, så detta är hur kul som helst!

Du, sa jag, vet du hur trött jag är på den frågan!  Jag är så trött på att förklara vad jag kan och inte kan äta bara för att jag har diabetes typ 1.

Men Josse, sa Ulrika, det var inte så jag menade, jag undrar om du verkligen kan äta en stor klick Nutella till pannkakorna så tidigt på morgonen? Det skulle inte jag kunna för det är maffigt så tidigt på morgonen.

Tack Ulrika- jag tänker uppenbart för mycket i diabetes-termer! Nu ska vi ut och gå hela dagen i Riga- får se vad det gör på BS! 🙂 ( Det var bla därför jag åt Nutella till frukost- att gå i timmar brukar göra mig låg!)

image

AnnaPS linne under skjortan blir perfekt för pumpen idag.

Kommentera

