Så känns lågt blodsocker/ Josse testar freestyle Libre glukosmätare

” Tänk dig att du badar och du är så länge i vattnet att du huttrar så det känns som ett tjockt lager av hud domnar av och det känns som kroppen börjar lyda först en bit in i huden”

Så känns det i kroppen när jag är låg fast det känns bara som undre delen av kroppen domnar.

I söndags började jag ett upp till 14 dagar långt test med den nya glukosmätaren Freestyle Libre som jag får prova gratis via Hälsopanelen. 

Jag kommer jämföra Dexcom:s cgm med pumpens cgmvärde ( Animas Vibe) och Freestyle Libre- och varför man kanske inte ska jämföra dem. Kontakta mig gärna om du har frågor på josefinpalmen@hotmail.com

image

2 thoughts on “Så känns lågt blodsocker/ Josse testar freestyle Libre glukosmätare

  1. Undrar om du hunnit test Freestyle Libre än och vad du tycker om den? Låter ju väldigt bra att man inte behöver kalibrera, och att den håller i 14 dagar. Hur är tillförlitligheten jämfört med Dexcom? Om du har några första intryck så får du gärna dela med dig

Kommentera

