mHealth- vilodag i AnnaPS kalsonger!/ Val för FRAMTIDEN som diabetiker typ 1!

För 4 1/2 år sen drabbades jag av diabetes typ 1 – 36 år gammal. På söndag kommer du ge ekonomiska förutsättningar för hur jag kommer må dvs vad jag får för hjälpmedel de närmaste 4 åren.  Ditt namn är landstingsval.

Åhhh vad underbart med vilodag. Jag har mest muppat runt i dag, bloggat, läst jobbemail och varit vid poolen. Här är 25-30 gr varmt. Imorgon har det utlovats regn- ytterligare en utmaning i 152 km….

Mina fötter är bättre men mina sittbenssår är hemska. Jag har pillat bort Compred:en för den gjorde att jag vinklade fötterna fel- med svinont i knäna som följd. I morgon kör jag med dubbla cykelbyxor- får se om det hjälper.

Idag har jag gått runt i AnnaPS kalsonger! Jag frågade om det fanns några kvar med långa ben. De har inga sömmar på insidan. Nope men det finns kvar herrkalsonger, så det fick bli så.  Jag har även AnnaPS sportbh på mig. Det är en prototyp som jag har fått låna. Fickor över allt- perfekt!

image

Missa inte cykelshortsbrännan 🙂

Jag har även röstat- poströstat från Italien.

Ställ frågor till politikerna!! Begär svar!

* vad är diabetes typ 1?
*  varför får folk diabetes typ 1?
* hur botas sjukdomen?
* Vad är en cgm?
* hur många gånger anser du att det är rimligt att sticka sig i fingret per dag? Per vecka? Per år?
* Hur många timmar i sträck är rimligt att en förälder ska få sova utan att väcka sig själv för att kolla blodsockret på sitt barn?
* Hur mycket insulin ungefär använder jag per vecka? Mer än 5 liter, mellan 5 liter och 100 ml eller mindre än. 50 mililiter?
  
Våga fråga er politiker!

One thought on “mHealth- vilodag i AnnaPS kalsonger!/ Val för FRAMTIDEN som diabetiker typ 1!

  1. Valet är är av en helt annan dimension nu, sen vår dotter fick d1 (i våras, på sin pappas 40års dag) Skillnaderna är stora mellan landstingen och det behöver verkligen förändras!
    Tack för dina tips och råd, vi som är föräldrar till barn med d1 och inte har det själva kan förstå mycket mer genom dina inlägg!
    Heja på!

Kommentera

