mHealth dag 8 -skyhögt BS, ” false flat” och perfekt BS under aktivitet, förnedringsbacken nr 2 …

image

Igår kväll visade bsmätaren över 31. Efter middag och en påse skumtomtar var jag inte förvånad men irriterad- 6 h tills frukost och en tuff dag väntade på 152 km. Jag doserade en lång kombibolus och la mig. Dessutom drack jag typ 1 l vatten.

I morse såg det ut så här

image

Perfekt! Jag vill poängtera att jag inte vill ge medicinska råd! För mig ( kan ju vara helt annat på annan person) är kombibolus guld just nu!! Eftersom jag är EXTREMT insulinkänslig pga all rörelse måste jag vara superförsiktig med insulinet- blivit rejält låg 2 ggr efter lunch. Nu provar jag med kombibolus för att dels kunna stoppa bolusen, dels kunna fylla på med sportdryck.

image

Som ni ser slutar dagens banprofil med 30 km uppför. Passen brukar ta 10-12,5 h och efter kl 16-17 brukar kroppen bara helt slut och BS går åt skogen.

Hela kroppen värker, värst är sittbenet på höger sida, nu tejpat med Compred(!!) , massor med Assos ” bum cream”, fotsulorna ( har köpt tant- gele- kuddar) och handflatorna- trots handskar har jag blåsor och ont.

False flat innebär att det ser ut som vägen går neråt men i själva verket stiger den uppåt… Hela Italien kryllar av såna. Idag kom vi till en backe som i etapper totalt sett kanske var 500 m lång. 15 % lutning och 28,8 gr varmt gjorde att jag inte orkade!!! Jag fick leda cykeln och hastigheten jag höll var typ 2,8 km i timmen. En 4 åring går säkert snabbare! Mupp! MEN eftersom jag gick och inte fick skjuts är jag ff en av tre diabetiker som avverkat varenda meter sen Barcelona.

I Sverige motsvarar det Lund- Kungälv-Åmål- Torsby- Sveg- Östersund…på CYKEL!!!! Men nu är jag sååå sliten. Två dagar till vilodag!

image

Dagens BS från frukost tills jag var klar med mina 156 km!

image

Italiens vinlandskap

2 thoughts on “mHealth dag 8 -skyhögt BS, ” false flat” och perfekt BS under aktivitet, förnedringsbacken nr 2 …

  1. Oj vad du kämpar men jag avundas dig inte med tanke på alla blåsor och skavsår! Tänkte på dig igår när jag körde ett spinningpass i en timme. Jag var trött efter det och du cyklar 10-12 timmar!!! Imponerande 😀
    Ruskigt högt blodtryck, tur du fick ner det!
    Kram

Kommentera

