mHealth dag 5 – Josse cyklar Tour de France (rutt) mentalt med Anders Gyhlenius

Nice sign! Cyklisten vände sig om när han cyklade förbi mig. Jag svalde klumpen i halsen och trampade vidare upp mot toppen. Jag kändes plötsligt förnyad kraft. Det måste varit Anders som tog över mina ben. Tillsammans nådde vi toppen på Mt Monteux – del av Tour de France. 1912 m öh

Igår var en väldigt lång dag. Den började i Carpantras med ett bs på 24…. De andra nätterna har jag varit låg så jag ändrade basalen och något gick fel… Adam sa att dagen skulle bli lång för mig, 160 km och jag vågade inte ta så mycket insulin till frukost. Kl 7,44 började jag cykla mot Bedoin, där stigningen börjar. Den snabbaste cyklisten på Tour de F har cyklat de ca 22 km uppför på 58 min. Vad tror ni jag hade för tid?!!!?

Dagarna är ganska inrutade; vakna runt 6, frukost 7 börja cykla 7,45, cykla, ”feedstop”, cykla, lunch, cykla, feedstop, cykla, komma fram, duscha, äta middag, blogga/ vara social, sova.

igår började jag som sagt med högt bs som sakta sjönk så uppför berget var det ok, men det var apjobbigt att cykla. Min nya fina Scott Contessa från Sportson Helsingborg som jag köpte förra onsdagen gör det lite lättare. Ramen är karbon så den är lättare och jag har några växlar till. Men det är så brant att även när jag kör på lägsta växel med ett snitt på patetiska 5,3 km/ h är det vråljobbigt. Jag stannade på ett ställe för att kolla BS och dricka och när jag skulle börja cykla igen välte jag och skrapade benet och armen. (Nope bs var bra)

Efter 2,5 var jag uppe vid feedstop och trädgränsen och tänkte hur sjutton fixar jag detta? Tack och lov mötte jag Carl Fredrik som var på väg NER. Han sa att det var inte så farligt som förra året. Det gav mig kraft, för  C F är en grym cyklist. Överlag känns det jättebra att ha honom här, han är dessutom diabetes-veteran och skönt att bubbla på svenska.

Sista biten upp, 7 km tänkte jag på Anders. Hoppas han såg mig från himlens grönskade ängar.

På väg ner fick jag punktbromsa de första 6 km sem väntade ytterligare 20 km utförslöpa! Underbart!  Mindre underbart var att BS så ut som banprofilen dvs jojobana! 15.45 rullade jag in på lunch och sen var det segt. BS var högt, fotsulorna skrek( minde än i förrgår men dock, såren på insidan av låren har blossat upp igen och jag var bara så TRÖTT! Sista feedstop passerades kl 18 och sen körde Miranda, min rumskompis och jag ihop. Vad händer efter 149 km och kl är 19.15, jag har cyklat i 11,5 h??!!  Jo Garmin ( vars karta jag kör efter DÖR!) Givetvis har mobilen svagt batteri med” both Garmin dead, 11 km to go” hinner jag få iväg till mHealth. Miranda som kan lite franska frågar efter vägen. En fransk cyklist herre i 55 årsåldern dyker upp och vi får cykla bakom honom. BS sjunker, kroppen SKRIKER vila och plötsligt dyker en svart van bakom oss ” hello ladies” ropar Richie!!! YES vi här hittade och får eskort in till hotellet. Total slut och vilodag väntar!

Det tog mig drygt 3,5 timme att nå toppen från Bedoin inklusive feedstopå…

9 thoughts on “mHealth dag 5 – Josse cyklar Tour de France (rutt) mentalt med Anders Gyhlenius

Kommentera

