Dag 3 St Cyprien- Montpellier/ blåst, sår och ont både här och där/ medicinsk studie idrott och diabetes typ 1

5000 m2 sport läste jag på sportkedjan Decathlon:s reklamskylt när jag körde in i Narbonne idag. HA, vad är 5000 m2 mot 2300 KILOMETER cykling, tänkte jag. Men jag måste KÄMPA om jag ska nå Wien

Nu är jag riktigt trött, 187 km- motsvarande Kungälv- Åmål..jag har väldigt ont under fotsulorna- det får jag efter 5-6 timmars cyklande och idag har jag hållt på i 11-12! Det är som det sticker och brinner under fotsulan! Någon som har några tips?

Mitt andra problem är mina sår- trots massor av Medevisalvan har jag fått sår på insidan av låret och det gör så ont! I dag hade jag även salva i bibben, dvs cykelbyxorna. Dessutom tog jag med mig en salva ut på cyklingen. Den lyckades jag använda längs en cykelbana samtidigt som en något förvånad fransman kom förbi. Imorgon ska jag skriva om diabetes och 157 km cykling-dvs från Åmål till Torsby! 

Har ni frågor om långdistans och diabetes- framför gärna dem 🙂

image

Mina cykelbyxor i morse

image

Fransk saltsjö

3 thoughts on “Dag 3 St Cyprien- Montpellier/ blåst, sår och ont både här och där/ medicinsk studie idrott och diabetes typ 1

  1. Tjena! Du får ”labba” lite med att lossa på spänningen och röra på fötterna i skorna då och då. Foten somnar förmodligen. Jag brukar ha problem i början på säsongen men det släpper efter hand. Må gott 🙂

  2. Hej Jossan. Som Karl-Lars säger kan vara rätt, blir du varm samtidigt kan det vara friktions mellan fotsulan och skon kan oxo ge dessa fenomen ibland. Har du dina cykelstrumpor på dig eller kör du i raggsockarna 😉

Kommentera

