mHealth dag 2 Girona, Spainen- St Cyprius, Frankrike- Josse tar inte genvägen genom berget /hett värre!

Lund-Halmstad-Kungälv och i morgon fortsätter jag mot Åmål- följ med på min resa på cykel från Barcelona till Wien.

Före kl 8 i morse, söndag morse satt jag på cykeln- idag med ett gäng icke-diabetiker. Vi började cykla 50km på flacken och runt kl 11 kom solen. Det blev varmare och varmare….och sen kom BERGET. 10 km UPPFÖR och jag som vet att jag är toklångsam i backarna.  De kör vi solo uppför, det går helt enkelt inte att köra i grupp, stigningen var 8 -9 %. Det tog nog mig 80-90 min att komma upp för backen. ….och väl där upp började en 8 km lång nerförbacke. Där hade jag nytta av att jag har börjat köra mountainbike för jag insåg att jag behöver sitta långt bak på cykeln för att kunna få balans och dessutom var asfalten rätt spårig.

Efter lunch började ”rolling hills” som pågick fram till franska gränsen och precis innan gränsen fanns det två vägar att välja på – en över berget och en genom en tunnel. Adam som jag cyklade med ropade på mig och sa att ”if you now want to do the tour you should do the full tour, not do any shortcuts”.Så det var bara att bita ihop och köra ÖVER berget. Det har varit över 30 grader varmt idag.

Idag har jag annars mest varit orolig för att bli sjuk ikväll, det blev jag ju för ett år sen, på kvällen dag 2. Det blev inte bättre av att när vi kom fram visade det sig vara buffe, precis som i fjol, en jättefin buffe med massor av god glass. Men jag mår fortfarande bra trots att kl är nästan 23 så nu blir det att sova.

 

morgondagens rutt

Ser jag svettig ut eller vad? Men det är sanslöst vackert!

wpid-dsc_3898.jpg

 

 

 

One thought on “mHealth dag 2 Girona, Spainen- St Cyprius, Frankrike- Josse tar inte genvägen genom berget /hett värre!

Kommentera

