MHealth dag 1 Barcelona-Girona 137 (?) km- tålamod sa Anders/Alvar

2001 var jag på ön Eagina utanför Athen. Min agent tipsade om att ön var fin för cykling, så jag hyrde en cykel. Sedan dess förknippar jag lukten av ” pine trees” med cykling. ( Det visade sig dock att agenten på kvällen efter hade menat motorcykel…) Idag var det dags igen för lukten av sydeuropeiska tallar;

29 grader varmt, underbart på semestern- tack och lov älskar jag värme även när jag cyklar. Lite utanför Barcelona lärde jag mig att jag ska alltid ha med mig en servett- när man cyklar genom glas är det smart att göra rent däcket- använder du händer är det risk att glaset hamnar där.

Vi cyklade förbi strand efter strand och som Carl Fredrik sa på lunchen” idag har jag lärt mig något om Spanien, här behöver man inte badbyxor…..” Nudiststränderna ligger tätt!

Efter lunch cyklade tre av oss vilse – vi tog fel Garmin rutt vilket gjorde att vi cyklat typ 2 mil mer än alla andra….

Mitt tålamod har testats på många sätt idag- Anders/Alvar brukar säga att jag ska ha lite is i magen när jag tränar. Det hade jag idag och det funkade bra.

Däremot blev jag superstressad av tiden- kl 17 hade vi ff över 50 km kvar. Adam som tog mig av banan i fjol sista dagen, cyklade med mig. När vi hade 35 km kvar kom en megabacke. Jag trampade och trampade och var totaltyst. Adam och Miranda pratade om allt möjligt men jag bara kämpade mot min kropp och mot mitt mentala jag.

Vid fikastoppet såg jag massor av mörka moln men orkade inte ta fram mina regnkläder…. Är huvudetvdumt får kroppen lida….. och regnet VRÄKTE ner de sista 15 km. Allt jag tänkte på var att komma fram. Gissa om jag jublade när jag 19.45 dundrade in i Girona??!!

image

Missa inte min skylt med Anders!

image

Adam och jag med katedralen i Girona:-)

Tack vare Medevisalvan har jag inga sår alls, kanske i kombination med att sadeln satt lite annorlunda. UNDERBART!

Jo tänkte på en sak – kan ni hjälpa mig med avstånd som om jag vore hemma? Idag har jag cyklat från Lund- Halmstad, dvs cirka 137 km. Var hamnar jag om jag utgår från Halmstad och cyklar 164 norrut?  Det ska jag göra i morgon:-)

image

5 thoughts on “MHealth dag 1 Barcelona-Girona 137 (?) km- tålamod sa Anders/Alvar

Kommentera

