AnnaPS goes Barcelona- mHealth Grand tour 2014 dag 0

Varför tillbringar jag min semester med att cykla 2300 km ? Ja, det är ju en himla bra fråga! Jo jag cyklar för att;

  • jag älskar att röra på mig, då mår jag som bäst
  • som idrottskvinna är det intressant att se hur kroppen mår , både fysiskt och inte minst mentalt. Jag ska cykla nästan åtta stycken Vätternrundor!! På gott och ont är jag mer medveten om vad som väntar i år. Jag har packat mössa och flera par vantar, vinterunderställ och regnkläder- i fjol blev jag chockade över vädret över Pyreneerna ( läs tokregn och + 1 grad varmt).
  • jag har en ny cykel! Så sent i förrgår är jag ägare av en ny cykel, det är en karboncykel vilket gör att den är lättare än min aluminiumcykel. Den heter Scott Contressa och dessutom är den LILA 🙂
  • det ska bli jättekul att träffa nya människor i samma situation som jag (alla har diabets typ 1)
  • åter igen få träffa Paul, min ”soulmate” som jag inte träffat på ett år och att få cykla bakom Carl Fredrik med de snygga benen
  • få uppleva Europa på cykel. Denna gången är vi cirka 20 diabetiker typ 1 som cyklar från Barcelona (där vi slutade i fjol) till Wien där en stor diabetskonferens EASD (European Sociatey of Diabetes Study) börjar den 15 september. (Nästa år är den i Stockholm , men om jag cyklar nästa år tänkte jag ansluta i Helsingborg/Trelleborg!!)
  • Delta i en medicinsk studie (återkommer till detta)
  • för att jag KAN. Jag kan LEVA med diabetes och min vän Anders kunde inte leva med cancer. Anders kommer vara med mig mentalt , helt vägen. Jag har pratat med hans fru och det är ok med henne att jag tar med mig Anders i mina ben. Mina små skyltar är också med ”lyckliga du har ju bara sockersjukan” och ”Glädje, Gemenskap och Gyhlenius.”
  • jag är en del av Team Blood Glucose och här kan ni läsa mer om varför jag cyklar med dem.

 

Morgondagens tur- "bara" 137 km men 2333 höjdmeter...

Morgondagens tur- ”bara” 137 km men 2333 höjdmeter…

 

One thought on “AnnaPS goes Barcelona- mHealth Grand tour 2014 dag 0

Kommentera

