IRONMAN COPENHAGEN- varför inte cykla till Köpenhamn som söndagsutflykt?

Igår var det Ironman Copenhagen. Med tanke på att jag ville ha ett lite längre cykelpass i benen bestämde vi oss för att cykla dit. (MTB-Fredrik var lättlurad, med tanke på att jag skulle få PANIK om jag får en punka gäller det att umgås med människor som kan hjälpa till! )
Vi cyklade i strålande sol först till Lund, tog tåget till Kastrup och därifrån cyklade vi in till centrala Köpenhamn.
WOW vilken folkfest! Jag väntade och väntade och VÄNTADE på löparna och så plötsligt dök flera av mina klubbkamrater som jag gjorde Kalmar Triahlon med (dvs en Ironman distans 2011) . Jag vet ju hur enormt mycket det gjorde att någon hejade på just mig i Kalmar och jag såg mina kollegor trötta men glada blickar när jag hejade på dem. BRA JOBBAT POJKAR!
På nummerlappen respresenteras nationalitetet av en flagga och plöstligt blev en löpare helttokig när han fick syn på mig! Jag tittade upp och förstod varför. Det var en amerikan och det stod CHANGING DIABETES på honom..och han såg mig i mina kläder! Jag hoppas att ”I made his day” när han såg mig – för han gjorde min!
Ett av mian absolut starkade idrottminnen är när jag vrålade till publiken i Kalmar för tre år sen efter 12 timma roch 30 minuter ” JAG KOMMER FIXA DET HÄR” . Jag får fortfarande gåshus när jag berättar om det.
Vi tittade på Novo Nordisk bussen, pratade lite med en av deras rep:ar och tog bilder på bussen.

Vem hittade jag på bussen om inte min "soulmate" Paul som är kapten för laget Team Blood Glucose!

Vem hittade jag på bussen om inte min ”soulmate” Paul som är kapten för laget Team Blood Glucose!

Med tanke på att det kommit en regnskur och klockar var över 17 cyklade vi tillbaka till Kastrup, gick på ett överfullt tåg och åkte till Malmö Central för att cykla ut förbi NovoNordisk Sverige kontor. När vi hade två mil kvar tittade jag på himlen mot Lund och tänkte ”ååh vad vackert det är”, det såg ut som guldfärgad rök över slätten. Magiskt! Tyvärr var det inte lika magisk när jag insåg var det var…ÖSREGN! De sista 15 km blev i tokregn och jag tänkte bara TRAMPA TRAMPA för att komma in i värmen och en få en dusch.
Det blev dryga 80 km på min lilla söndagscykling 🙂

One thought on “IRONMAN COPENHAGEN- varför inte cykla till Köpenhamn som söndagsutflykt?

Kommentera

