SVTs Atleterna- hur gick det för Josse /svensk Absolut Vodka

Hur kan en bild på en flaska Absolut gå ihop med långdistansträning? Lugn, jag vill betona att det gör det INTE. Men ibland får man vara lite smart….man kan ha en flaska Absolut till mycket.

I lördags var det så dags för SVTs Atleterna med Rikard Olsson och Kajsa Bergqvist.  Både Karl-Lars Puff, Berit och Smod 03 har frågat mig i veckan om de skulle få se mig på tv. Programmet gick igårkväll.   jag TOTALMISSLYCKADES på uttagningen- det var helt enkelt inte mina idrotter. Först skulle vi hoppa över häckar- det var ok. Nästa gren var att häva sig upp på en stång- sk pullup. Hur många tror ni jag klarade? Jag fick hjälp upp och drog och drog i armarna men INGET hände. Jag klarade NOLL, dvs INGEN. Nästa gren var att stå upp och ner i romerska ringar, ni vet sånt man gjorde på mellanstadiet- då hur lätt som helst. Tror ni ja ens kunde komma upp med benen? Nähe!!! resultat NOLL. Sen skulle i klättra upp för ett rep men en knut längst ner. Tror ni jag en kom ett armtag upp för repet? NÄHE (igen). jag är m a o klen i armarna med den sortens styrka – däremot är 6 km i havet inga problem…..Sista grenen och då hade My, ett av mina diabetesbarn kommit för att titta på mig. Den var löpning där man skulle springa intervaller- fortare och fortare. Det var mer min grej men låret (numera vet jag ju felet Ilac compartment syndom) satte stopp för det roliga så stackars My och hennes mamma åkte i en timme enkelväg för att se mig slås ut efter 10 min ! Jaja, så när jag var klar med uttagningen kunde jag känna redan då att jag inte skulle gå vidare.  Men det var en rolig idag!

En svensk steril produkt från skånska Åhus!

En svensk steril produkt från skånska Åhus!

Igårkväll var jag på fest. Men tanke på att jag om någon timme ska cykla till Köpenhamn höll jag igen med alkohol. Jag brukar inte vara någon storkonsumet annans heller. För mycket alkohol slår ut levern och levern är kroppens sista instans att producera socker. Således ingen hit för en utslagen liver kan man då av.

Igår kväll kändes det konstigt på magen och när jag tittade på den så jag vad som hade hänt. Nu gällde det att vara smart. Jag tog en snapsglas, en servett och baddade spriten på magen. Klart, nu hade jag en ren och fin mage. Tack och lov var det sista jag stoppade ner i handväskan en extra puck så sen kunde festen fortsätta.

Men som sagt, nu är det dags att cykla till Köpenhamn för att titta på IRONMAN!

 

 

2 thoughts on “SVTs Atleterna- hur gick det för Josse /svensk Absolut Vodka

Kommentera

