Medevisalvan / vad är ett cykelsår!?

Såg ni en svensk klassisker på tv igår? ( Avsnitten med Anders finns på SVT Play)
Såg ni skåningen som åt honungbullar? Då var han i Medevi. Orten är även känd för sin brunn ( kurorten Medevi Brunn) men för mig är den mest känd för sin salva! Här tillverkas både ”rumpräddaren” dvs ringblomsalvan och även aloe Vera gelén, & Arnicaoljan (som är en massageolja).

Jag har problem med sår och ni kan ju tänka er var de sitter när man cyklar!!! Sår med avflådd hud känns inte så nrs. För att motverka dem kommer jag använda ett rejält lager ringblomsalva varje morgon

innan jag sätter mig på cykeln. När jag cyklat klart använder jag aloe vera gelen så huden läker snabbare. Funkar kanon 🙂 

image

I morgon ska jag träffa en person som jobbar på ett företag vars produkt har förändrat mitt liv- det ska bli intressant och givande!

2 thoughts on “Medevisalvan / vad är ett cykelsår!?

Kommentera

