”Mamma kan jag inte bli Bamse när jag blir stor? ”- 5 åringens tankar om diabetes typ 1

Ett av mina diabetesbarn som är 5 år funderar. Han vet ju om att Bamse blir stark av honung, han vet också att honung inte är det bästa för honom.

Jag har lovat honom en sak. Om han vill,  ev tillsammans med mina andra diabetesbarn, åka skidor genom Finland år 2028 så har jag lovat att följa med honom.

Som diabetiker typ 1 går det inte att säga att allt är möjligt för det är det inte. Jag får inte bli pilot eller brandman till tex lov att bli. Men NÄSTAN allt är möjligt!

Jag tror, att om mitt diabetesbarn fortsätter att spela fotboll, simma, gå i skogen och köra skidor runt huset a LA Björn Ferry så kommer han bli minst lika stark som Bamse när han blir stor.

Barnen är vår framtid, så jag tycker det är så otroligt viktigt att inspirera till idrott, utomhusliv och motion! Vad tycker ni ?

Nu väntar ett landsvägspass!

Världens starkaste Björn- jag tror man kan bli stark även utan dunderhonung.

Världens starkaste Björn- jag tror man kan bli stark även utan dunderhonung.

6 thoughts on “”Mamma kan jag inte bli Bamse när jag blir stor? ”- 5 åringens tankar om diabetes typ 1

  1. Inte jag heller…spännande värre…ja då får man ta fram stora Dillchips skålen och Cola och Hägen glass och ny putsade glasögon och ett glatt humör. Det var väl Vueltan ni menade va 😉

Kommentera

