Mountainbike-ny utmaning med diabetes typ 1

Tårta är gott! Mycket gott!  Igår åt jag en supermumsig hemgjord tårta- perfekt dagen efter Ride of Hope och kroppen sa bara slurp!

wpid-dsc_3760.jpg

Efter tårta och vinbärsplockning var det så PREMIÄR för min nya allelles EGEN  MOUNTAINBIKE!  Min ultralöpar-kompis Thorolf skickade mig en länk på en MTB på Blocket med uppmaningen ;  ”slå till” !

Den var i min storlek så i fredags blev den min! Pga  Ride of Hope körde jag inte i fredagsmen igår var det inget som hindrade mig. Med tårtan i magen gav jag mig ut i mina ”hemmatrakter” dvs där jag har sprungit i över 25 år . En MTB går fram på de flesta ställen där man kan löpa så det blev en underbar runda på grusstigar, skogsvägar, landsväg (!) och stigar i skogen. Superkul!

Kommentera

