Ride of hope-Lund-Halmstad 150 km

Åh titta sa en av tjejerna idag, en fjäril, vad vacker den är! Vid 110 km flög en fjäril förbi oss- den fladdrade lite i vinden och flög vidare. Anders älskar fjärilar.

 
*I Åstorp kom en kille fram till mig och sa ”coola kläder” . Tack sa jag. Är du med i  Team Type 1? Nja sa jag teamet heter numera Team NovoNordisk. Hur känner du till dem? sa jag. Jag har typ 1 själv sa killen. Han frågade vad jag hade för typ av behandling och det visade sig att vi har exakt likadan – men en skillnad. Den är dock stor- Kalmar län hjälper honom till att våga träna och tävla. Region Skåne tycker inte jag är värd samma hjälp och får bekosta delar av min behandling själv! Det börjar bli dags att styra upp sjukvården- det ska väl inte ha någon betydelse var i Sverige man bor?!!?

image

*En kvinna frågade mig när vi var nästan framme i Halmstad” hur ska du cykla i morgon” Mountainbike blev mitt svar Jaha, så du ska inte vidare- vad synd, det var trevligt att träffa dig- vad fint att du för Anders budskap vidare.

Glädje, Gemenskap och Gyhlenius

image

Kommentera

