#visamigdininsulinpump – skäms inte för att du har diabetes typ 1

” Att bära insulinpump synligt är inget att skämmas över”!
Min kompis Helena som jag känner genom ”Bolla diabetestankar” la ut en bild på sig i bikini med texten ovan och ” I love my Animas Vibe. Hon har så rätt!  [i att vi inte ska skämmas].För en del veteran-diabetiker, som tex min mentor är diabetes och pump så invant och man kanske inte ens kommer ihåg livet innan diabetesdebuten.

För mig och för Helena som fått diabetes som vuxna för några år sen är det annorlunda- vi minns tydligt livet före diabetsdebuten.  Jag bryr mig inte om någon undrar vad jag har på armen, vad som lyser genom tröjan eller vad det nu kan vara. Tvärtom- jag ser det som ett tillfälle att sprida kunskap om diabetes typ 1. Hur ofta tror ni inte jag får höra” men du är ju inte tjock” eller ” har du ätit fel kost”?!

Därför vill jag nu starta en delning av pumpbilder på Instagram a laMiss Idaho”- modellen som på Instagram startade idén #showmeyourpump.  Hon visar tydligt för alla att hon inte skäms! DET GÖR VÄL INTE VI HELLER, ELLER HUR ??!!

Så ta en bild på dig och på hur du bär din pump och lägg upp en på Instagram och #visamigdininsulinpump och vad du har för pump och vad du tycker är bäst med just din pump! Om du tar foto på någon annan- tänk på att få godkännade av personen. ( Vet du inte hur Instagram fungerar? Fråga någon under 20 år- ungdomarna och barnen har järnkoll!

 

One thought on “#visamigdininsulinpump – skäms inte för att du har diabetes typ 1

Kommentera

