#Showmeyourpump -Josse börjar med Instagram och Expressen ringer

Som diabetiker typ 1 vill jag helst vara teknisk – jag har ju medicinteknik för 38500 kr kopplat till kroppen. Teknik för mig innefattar även Instagram. Idag lade jag in min bild och ”hashtaggade” dvs # några ord. #animasvibe, #AnnaPS, #vattentätinsulinpump och#showmeyourpump .
Den sista är från miss Idaho som är med i miss America och tycker inte man ska skämmas för sin diabetes eller sin pump.

2 min senare ringde Expressen och frågade varför jag lade ut den. Jo samma anledning- jag skäms inte för min pump. Dessutom- vad är bättre än en fantastisk dag i Roslagen? Havssimning väntar!

image

Kommentera

