”Vi under 20 år med diabetes typ 1” -en ny grupp på Facebook

Är du under 20 år och vill prata diabetes med andra personer i ungefär samma ålder? Ibland kan man komma på något bra knep eller man är ledsen eller glad over något som har med diabetes att göra!

Det finns ju grupper på Facebook för vuxna tex DIABETES, BOLLA DIABETESTANKAR, TRÄNA SOM DIABETIKER och FÖRÄLDRAR TILL BARN MED DIABETES.

I vintras fick jag frågan om jag vill vara moderator dvs administrator för en grupp för barn och ungdomar. Jag fick frågan för jag har själv diabetes, är vuxen och kanske, lite, för jag INTE är förälder.

Den gruppen försvann pga ett ”internettroll” dvs en påhittad person skrev en massa saker. Men nu har Christina Keith som är ”diabetesmamma” och hennes dotter Jessica och jag startat ” vi som är under 20 år med diabetes typ 1″. Det är en sluten facebook-grupp för er som är under 20 år. Eftersom den är sluten kan ingen annan än de som är medlemmar läsa och skriva i den.

De två/tre vuxna som kan läsa den är Christina och jag. Jessica givetvis med och hon har massor med motivationstips- Jessica är nästan 19 år nu och fick diabetes typ 1 när hon var 2,5 år.

Föräldrar och andra personer över 20 år är INTE  välkomna, hoppas ni har förståelse för detta. 🙂

Känner du någon som är intresserad ? Ansök så godkänner Jessica och jag!

Själv är jag på väg upp till Idre fjäll för att vara ledare på Robin Brytessons ”Sockertoppen”. Det är ett aktivitetsläger för barn och ungdomar -det är alltså inget träningsläger som jag felaktigt skrivit innan. (Tack du som sa till mig!)

Det ska bli hur kul som helst, 20 personer i åldern 14-19 år och så Robin, hans sambo Frida och ett gäng ledare! Rapporter kommer!

Här är länken till facebook-sidan;

https://www.facebook.com/groups/1492920127609566/

 

 

 

Kommentera

