Josse är ute och cyklar- igen- för att byta pump

image

”Josefin- om pumpen ser ut så ska vi byta ut den åt dig” sa Eva på Rubin Medical. Du får en ny i morgon med posten.

Sist jag bytte batteri hade det rostat för det var fukt innanför batterilocket. Jag bytte lock då men fukten var kvar och det nya batteriet var också rostigt. Pumpen funkar dock PERFEKT!

Men nä sa Eva den byter vi. Igår när jag skulle ställa in alla inställningar ringde jag Rubin. Vi upptäckte tillsammans att det inte går att utläsa sändare-id-numret om CGM är aktiv. Huvudmeny/Cgm/inställningar/ sändare.  Rubin ska därför rapportera detta så Animas får veta det. Bra eller hur?

Eftersom det var min första semesterdag igår ” roade” jag mig med att cykla till Limhamn, Malmö för att lämna tillbaka den gamla pumpen. ( Jag fick skjuts hem men cyklade helt fel i Malmö då jag kom in via Staffanstorp…. Så jag var helt ute och cyklade…men fick se halva Malmö från cykelsadeln!)

image

Tack för suveränt snabb service Rubin Medical!

Kommentera

