Flåsminuter i gryningen- skönt med morgonpass när man är DT 1:a

Morgonpass är guld för hela dagens blodsockernivå

Morgonpass är guld för hela dagens blodsockernivå

Morgonen är helt stilla. Solen lyser över fälten, ängarna och träden. Svensk sommarmorgon. Allt är tyst…nä inte riktigt- för jag flåsar!

Imorse vaknade jag perfekt  på 5,7 och eftersom jag vattenlöpte igår kväll istället för att cykla med pojkarna pga ösregn var det dags igen för flåsminutare. Min mtb-cykelkompis Fredrik hävdar att jag kan bli riktigt snabb om jag tränar på dem. (För mig vore det en seger att cykla ifrån honom en gång, haha)

Således ställde jag klockan på 5.20 och gav mig ut, tog med mig en god flaska sportdryck och trampade ut mot landsbygden. Flåsminuter innebär att jag ger järnet i 1 min och sen återhämtar mig i 3 min, 8 upprepningar.  20 min uppvärmning- 20 min ” cykla av”. På det viset kan jag tidseffektivsera träningen- cykla annars tar timmar.

Hela sportflaskan gick åt 🙂  och det var skönt att komma hem före 7.30, ha 30 km i benen och ändå hela dagen framför sig!  Tack vare morgonpass brukar bs ligga perfekt större delen av dagen! I morgon blir det simpass på lunchen- återkommer med rapport!

Kommentera

