Hur kan Josse cykla redan?/ på kartan är detta en väg- inte en höjdkurva!

Midsommarafton. Frukost med vänner på landet utanför Falköping. Fil, färska jordgubbar, Hanökaka, ( som jag inte brukar äta) kaffe med mjölk, mums.

( Jag har en leverantör som är från Mangaia, en ö i Söderhavet. Hon bodde flera år i Sverige och när jag besökte henne på Mangaia frågade jag henne vad hon saknade från Sverige; svaret var prinsesstårta och hanökaka).

Efter frukost var det dags för mountainbike! Vi gav oss av och med hjälp (?) av Garmins karta cyklade vi ut på grusvägarna. Plötsligt kom vi till en gård där vägen tog slut- det visade sig att ”vägen” på kartan var en höjdkurva!

image

Denna skylt var rätt kul tycke jag

image

Igår kväll träffade jag en kille som är precis som jag fast 36 år yngre 🙂 Hans mamma och pappa ville att vi skulle träffas så han kunde se att vi har likadana hjälpmedel. Hans mamma hade sytt en påse till honom ;

image

Minns ni Anders Gyhlenius fråga om ”babianrumpa”? När Veronica och jag cyklade i höstas räddades vi av ”rumpräddaren” . När jag cyklade Vättern 2011 fick jag en burk i födelsedagspresent av en kompis. Den burken som innehåller ringblommor hade jag med i höstas. När jag cyklade Halvvättern nu med Robin Bryntesson och Roberto Vacchi( nja med och med snarare bakom!) fick jag en ny burk. Perfekt,  för den gamla tog slut i förrgår!

Medevi, orten som ligger 2 mil från mål i Motala är förutom sina salvor kände för sin brunnspark. Där var jag sist med familjen på 80-talet men inte sa mamma och pappa något om Vätternrundan då inte!

Förutom rumpräddaren finns det en aleoveraräddare så det tog bara fem dagar att läka från Vätternrundan! WOHOO!

image

Kommentera

