Inför Halvvättern- Josse frotterar sig med kändisar ( nästan utan att veta om det!)

5 kändisar!
Roberto Vacchi, Tommy Prim, Madeleine Lindberg. Tror ni dock att jag hade någon aning före igår vem dessa är? Madeleine har tävlat med Susanne Ljungberg, så hon är cykeltjej, när jag tänker efter ringer det någon klocka. Men de andra två; Tommy har vunnit en etapp på Giro Italia och Roberto är även han fd cykelproffs och numera kommentator på Eurosport. En himla kul kille, full av bus.

Två kändisar kvar; Robin och Richard. WOOHOO, dessa vet jag ju vem det är; Robin Bryntesson, skidåkare som gör allt annat med. Robin har diabetes typ 1 så varför inte! Richard är marknadschef på Vätternrundan och har varit i mitt sovrum! Året var 1984 och han satt ovanför min säng, snyggast i världen tyckte jag då, på en plansch. Han heter Herrey i efternamn och hade inte gyllene skor igår! ( Men han ser fortfarande bra ut)

Roberto, Robin och två tjejer som har ett barnhemsprojekt, Time for Ghana har en sak gemensamt; de har ett cykellag på Halvvättern. Vi är 140 personer som har betalt 2500 kr var, alla har betalt utom ovan fyra nämda. Sponsorer har skänkt massor med saker; vi har fått Shimanodäck, Blitz glasögon, Enervit, Medevisalvan ( som räddade min och Veronicas rumpor från att se ut som babianrumpor på mHealth), Scott cykelväska, tshirt från Eurosport och givetvis startplats från Vätternrundan!

Roberto lämnade en check till Fonden mot prostatacancer på 170 000 kr och Time for Ghana och Robins Sockertoppen fick 85 000 kr var!

image

Jag är inte här själv, med mig är ”diabetespappa” Johan som jag mötte på Gran Fondo Eslöv, ska också cykla.

10.38 startar jag med startnr 6381 och Johan startar 10.40 med 6410. Följ oss gärna via Vätternrundans app alt smsa HV 6381 till 72456, kostnad 30 kr.

WOHOO, nu kör vi!

image

One thought on “Inför Halvvättern- Josse frotterar sig med kändisar ( nästan utan att veta om det!)

Kommentera

