AnnaPS goes cruising/ Josse höjer basalen och äter konstant….och så lite spinning på det!

Mat är gott, mycket gott. Är det god mat äter man mycket, åtminstone jag. Under några dagar har jag fått tillgång till god mat så nu ser jag nästan ut som grodan Boll.

Jag har varit på kryssning med ett av världens finaste rederier- Regent Sevens Seas cruises. Deras koncept är att ALLT ska ingå dvs inte bara maten utan även dryck, dricks och utflykter. Tack vare mitt jobb fick jag möjlighet att få ett bra pris på en liten  del av en resa- Amsterdam till Köpenhamn.Det innebar två nätter och tre dagar ombord. I tisdag gick således mina vänner och jag på båten i Amsterdam. Vi började med att fika, en café latte och bagel med philiadelphiaost, några stora kakor och frukt. Vi gick en runda på båten ( mitt job är ju att kunna sälja produkten hemma) och sen var det dags för lunch;tonfiskstartar, jordgubbssoppa, fisksoppa, glassefterrätt och café latte.

Efter en timme var det ju gott med lite chips, nötter och ost i hytten!  Eftersom två av oss anmält oss till en spinningklass kl 17 ville jag inte äta allt för mycket. Vi kom ner till gymmet ett par minuter i fem och det visar sig att spinningpass var ju dagen därpå. ”Men” sa mitt resesällskap, ”vi kan ju ha ett eget spinningpass I 45 min”!  Vi satte oss på var sin cykel och han hittade på den ena intervallen efter den andra….. Ta fram klockan, nu kör vi 30 sekunder på 80 %, sen 15sekunder på 90 ochsen avslutar vi med att köra järnet I 10 sekunder. Puuhhh!  Det tyckte han vi skulle upprepa ett antal gånger!  Jag blev trot men bra för kroppen att röra sig för sen var det ju dags för middag!

  • 3 x tartar
  • hummer I smör
  • biff med bernaisessås
  • sparris, svamp
  • key lime pie
  • cheesecake ( som kvinna kan det vara svårt att välja skor I bland- gör du som jag gjorde här, ta både och!)
  • café latte , strawberry daquarie

Dagen därpå hade två av oss anmält oss till ett morgon core pass. Det innebar att instruktören stod still och berättade för oss sex deltagare vad vi skulle göra. Sista övningen innebar att stå med rakta armar och hoppa fram och tillbaka med benen, det skulle vi göra I 15 sekunder. Den är ju jobbig, däremot var det EN  repetition- jag är van vid ett gäng!

Dagen till sjöss var det uselt väder med 10 grader och regn, så vi galna svenskar passade på att bada i jacuzzin på däck. Jag hade ju med mig med AnnaPS bikini men blev osäker på hur det funkar med pump och bubbelpool. Men ett snabbt samtal till Rubin upplystes jag om att insulinet mår dåligt av det varma vattnet så jag kopplade bort pumpen.

Osndagens spinningpass var, tyckte jag lite korkat lagt I tiden- det låg nämligen direkt efter afternoon tea med cheesecake-party! Haha!

Således tog jag massor med insulin- åt cheesecake och började spinna med ett bs på 18. Men inom 30 min hade jag sjunkit till 6,0 och instruktören såg tydligen hur jag kollade bs och blev lugn då mitt sässkap gjorde tummen upp. (Jag märke inte ett dug eftersom jag var upptagen att kolla bs.)

Efter tre dagar och två natter ”rullade” vi så av båten I Köpenhamn och på söndag ska jag rulla igen- då är det dags för Halvvättern I Motala- 15 mil på landsvägscykel.

Pumpen eller rättare sagt insulinet får inte bada- för varmt!

Pumpen eller rättare sagt insulinet får inte bada- för varmt!

AnnaPS bikini- som ni ser sitter infusionsetet för högt !

AnnaPS bikini- som ni ser sitter infusionsetet för högt !

 

Glass!

Glass!

Singlar

Singlar

 

 

Kommentera

