Mountainbike och Josse börjar bli en ”normal” diabetiker typ 1? Trasig mottagare till CGM

Minns ni när jag skrev att jag körde mitt livs första mountainbike pass för några veckor sen? Igår var det dags igen- denna gång cyklade vi bägge två för min löparkollega har köpt en ny mountainbike, så jag kunde låna hans gamla. Visste ni förresten att största skillnaden på män och pojkar är priset deras leksaker…..;) ?

Vi gav oss av uppför Romeleåsen och jag hade pumpen i sportbh:n för att kunna känna den. (Min handenhet till CGMen la av i torsdags under långpasset- plötsligt stod där ”FELKOD HWRF – kontakta din lokala distributör”. Min är ju mindre än ett år gammal och trots att jaghar reset:at den och gjort en omstart vill den inte funka. På måndag ska jag ringa Infucare, som marknadsför den i Sverige. )

Mitt bs låg stabilt och fint ”men” jag fick äta rätt mycket kh under passet, både snickers och vanliga sport ba gick ner i en rasande far och drack sportdryck och vatten till det. Vackert var det i allafall och jag vågade trycka på betydligt mer än sist. Vi kom till ett parti där Fredrik sa” Josefin, du borde kanske gå här” och jag tänkte HA, eller hur och trampade på…..och fixade den trixiga passagen! Wooohooo!

När vi vara klara med vårt nästan tre timmar låga pass låg bs på finfina 7,2. Kanske jag  börjar bli en ”normal” diabetiker typ 1 som kräver kh för att ligga stabilt och fint under passen? 🙂

Romelesåsen

Romelesåsen

 

 

 

Kommentera

