(Josse i) Tidningen CYKLA med diabetes typ 1/ KAMELOSO

Idag har tidningen ”Cykla” kommit ut- en tidning som alla som ska cykla något av Vätternrundan-loppen får.  Jag vet inte hur han gjorde det, men Anders Gyhlenius fick Cykla:s reporter till att intervjua mig. I dagarna kommer tidningen ut och det är en artikel i den om mig och varför jag tränar som jag gör. Det bästa, tycker jag, med artikeln är mina tips för hur man kan idrotta med diabetes typ 1.  Det står även hur Alvar vände min inställning till diabetes. Tack fina du.

Artikeln kommer nog snart digitalt på http://www.cykla.se, nummer 3 Bilderna nedan är från Cykla # 3 2014.

Cykla 001

2014-05 cykla

2014-06 cykla text

Idag har vi cyklat 75 km , idag cyklade jag i mellangruppen för första gången för säsongen. Jag orkade (nästan) hela rundan, kronade den sista milen , var både trött och hade lågt bs. Men ”Stickan” och Andy, två cykelkollegor höll koll på mig ch såg till att jag inte körde helt själv- känns båe tryggt och bra. Tack ! Bs började på 65,9 för att stiga till 7,5 och sen sjunka till 3,9 på slutet. Då åt jag ändå nästan en hel påse tomtar och ett Snickers, lite saft och 2 gluco tabs!  Största ”problemet” idag var inte bs utan att det ropades ”lucka” men jämna mellanrum. Ordet är inga proble- det ska vi ropa om vi tappar grupen men när 25 personer ska säga lucka blir det lätt ”punka” istället , åtminstone på skånska!  Då saktar alla in och nästan ska stanna när vi upptäcker att det var ”lucka” inte punka. Jag har en lösning på problemet, för er som på http://www.youtube.com sett the Danish language förstår varför jag tycker vi ska ropa KAMELOSE vid punktering!  HA ! 🙂

Jag ska förska ta ett snack med min dietist för att se om jag kan ändra på basalen även vid kortare pass. På torsdag ska vi köra lååååååångt, bra test med bs kontroll inför både Halvvättern och Vättern.

(Halvvättern kör jag med Roberto Vacci/ Prostatacancerfonden och Robin Bryntesson /Sockertoppen/ diabetes typ 1 8 juni. Fredagen den 13 juni kl 19.30 ska jag körda hela Vätternrundan med startnummer 3- Anders nummer- känns fint.

 

4 thoughts on “(Josse i) Tidningen CYKLA med diabetes typ 1/ KAMELOSO

Kommentera

