Flåsminuter och Josse nominerar Robin Bryntesson för att få pengar till Sockertoppen

Har ni hört talas om flåsminuter? Då flåsar man!

Har ni hört talas om Robin Bryntesson, diabetiker typ 1 och grym skidåkare och hans träningsläger för barn och ungdomar med diabetes typ 1- Sockertoppen?

Min cykelvän Fredrik  tyckte i helgen att jag borde kunna cykla lite fortare sedan han sett mina enorma ben ( ja jag har stora ben) jobba i en uppförbacke. därför har han lagt in ”flåsminuter” i min Garmin (= cykeldator). Men innan jag började med programmet var jag hemma hos Dr W så han satte en ny CGM.sensor på mig. Jag har blvit magnetröntag idag, alla blodkärl från magen och ner till tåtopparna för att se om vi kan hitta vad som är fel på mitt lår. Således är nu livet tillbaka med CGM, men eftersom kaliberingstiden är 2 timmar fick jag cykla utan. Hos Dr w hade jag 4,8 i bs så jag åt 2 bananer( Dr W är stor fan av ”Josse, en banan i timmen”) och när jag stack ut låg jag på 6.8. Perfekt!

Uppvärming 20 min, 1 ”flåsminut” dvs jag körde så fort jag kunde och tänkte på att TRYCKA ner och DRA upp pedalerna.Därefter 3 min ”vila”, dvs normalt cykletempo dör jag lät benen trampa, sen en flåtminutare igen. Detta upprepade jag 8 ggr och sen 20 min ”nercykling”. WOOOHHOOOO vilken fart jag fick, jag snittade både 34 , 36 och 39 km/h på flera stycken!  Givietvis är det lättare att cykla en min snabbt än flera timmar men det är tänkt att detta ska dra upp tempot på mig generellt. ATT DET GJORDE!  Men vet ni vad, jag tror det finns en viss Anders i mina ben som fyller mig med så mycket energi!  Samma sak i morse, då simmade jag med simtränare Robban som sa ” dinakullerbyttor SUGER” men du har bra fart när du simmar. Vi simmade 500 m sen, 10 x100 m med start 2.30 Det innebär att jag simmar 100 m på cirka 1,45 min för att vila 45 sek och sen upprepa det 9 ggr till…….Men ÅHHH  vad med energi jag har just nu!  Tänk om jag bara kunde börja löpa igen!

Idag taggade en kund ( ja, jag har haft fler kunder än Anders 🙂  mig i ett inlägg på FB. Aron Anderson. Följande info finns på Aronanderson.se

ATT GÖRA DET OMÖJLIGA Aron är inte som alla andra. Han har inte samma förutsättningar som alla andra och framför allt – han gör inte som alla andra. För gör man som alla andra – då får man precis samma resultat som alla andra. Aron går mot strömmen, banar sin egen väg och visar för omvärlden att det faktiskt är möjligt. Att det faktiskt är möjligt att besegra cancern fyra gånger, att cykla till Paris med bara armarna och att man som rullstolsburen faktiskt kan bestiga Kebnekaise!

Marianne, min kund är forskare och hon har lovat mig att jag ska få gå på Nobelfesten med henne när hon knäcker diabetes typ 1 gåtan 🙂  Hon tyckte jag skulle komma med ett förslag till vad en stiftelse som delar ut pengar ska användas till. Jag skrev så här ;

Hej Aron! Bra kört på Vasaloppet! Det var inget roligt före i år( körde öppet spår själv) . För 4 år sen fick jag diabetes typ 1 trots att jag var 36 år. Sjukdomen är mer känd att drabba barn. Då idrott och motion är så viktigt för diabetiker typ 1 och Robin Bryntesson har ett diabetesträningsläger som heter Sockertoppen tycker jag det lägret behöver ett bidrag. Det finns så många barn som inte vågar idrotta för att de är rädda och på lägret får de hjälp. ( jag är med som ledare i sommar) Ses vi på Vätternrundan? 🙂 mvh Josefin Palmen

 

Äntligen är min "baby" tillbaka på armen- CGM

Äntligen är min ”baby” tillbaka på armen- CGM

 

 

5 thoughts on “Flåsminuter och Josse nominerar Robin Bryntesson för att få pengar till Sockertoppen

  1. Jag brukar lägga in 30 förspel, sen kommer det en jäkla massa flås och sen är det bara att vila. 🙂 Ses på torsdag. Glöm inte ta med cykeln. 😉

  2. Nä den typen av flås gör jag helst med en tjej. 😉 Torsdag är väl som vanligt på IH eller? 🙂

Kommentera

