”Mitt BS är bättre när jag är med dig än annars/JRDFwalk

Det är väl en fin komplimang? Men hur kan du få bättre BS med mig frågade jag Helena. Jo för vi rör alltid på oss när vi träffas! sa Helena.

Idag har Helena, Malin och jag representerat Sverige i vårt grannland i väster- Danmark. Vi har mött diabetesleverantörer, bland annat har jag beställt en ny liten platt lätt keton/ BS mätare från Abbot. Vi har även lyssnat på en läkare som pratade om the closed loop, dvs två sensorer under huden som ger insulin och en glukos.

image

Personligen tror jag det kan ta många år innan detta funkar- kroppen vet ju inte om jagbska äta godis vid tvn eller springa 20 km om 20 min… Vi gick även en 3,5 km lång ”walk”. Både Helena och mitt BS har varit ok även om jag blev lite låg innan vi tog tåget hem.

image

image

Kommentera

