Eslöv Grand Fondo- Josse smygkör / Ride to stop Diabetes

Aj! När jag vaknade kände jag hur jag vred till armen och CGMen lossnade- den har suttit sen skärtorsdags. Eftersom jag ska magnetröntas på osdag så ville jag inte sätta en ny utan nu lever jag utan i några dagar. Det kommer bli mycket bs-kollar….

Solen skenoch jag skulle cykla från Eslöv hem till Helsingborg. Det var ett cykellopp som heter Eslöv Grand Fondo där flera av mina vänner skulle köra så jag och min cykel fick skjuts dit. Jag smygkörde alltså, dvs såg ut som jag var med i lopet och kunde ligga på rulle några mil !  Jag tog för mycket insulin till frukost och blev låg före start men hade två påsar (skum)tomtar med mig så jag fick i mig typ 80 gr kh…och cyklade i 3 timmar och 12 minuter, sträckan blev 80 km trots mitt lår fick jag efter 2 timmar en enorm styrka! Gissa om det måste varit Anders kraft i mina ben!
Tjena Josse, hur är läget? Jo tack sa jag till personen som cyklat upp bredvid mig, det går hur bra som helst men jag kan inte se vem du är när du har solglasögon på dig!  Johan Lind heter jag.

Johan är en diabetespappa som jag träffade tillsammans med hans familj förra sommaren, närmare bestämt dagen efter Vättern, så det måste varit i juni.  Jag berättade för honom om mitt startnummer på Vätternrundan och han blev jätteglad för min skull. Sen såg jag hur Johan cyklade iväg framför mig och den synen kommer jag inte glömma;  himlen var blå, rapsfälten var gula och Johan tröja var blå och gul och det stod RIDE TO STOP DIABETES över ryggen på honom. Sån tröja måste jag försöka få ta på!

wpid-received_m_mid_1400329278780_91f573b32f3af61821_0.jpeg

2 thoughts on “Eslöv Grand Fondo- Josse smygkör / Ride to stop Diabetes

Kommentera

