Anna PS goes……. /Josse reser igen/ hur gick cyklingen med tryck?

Jaha, då var klockan midnatt och jag har ÄNTLIGEN packat klart!  Helt sanslöst vad man kan ”muppa” trots att jag bara ska vara borta i några dagar. Tyvärr blev jag lite småförkyld i måndags vilket gjorde att jag var tokhög hela tisdagen, fram till cyklingen då jag äntligen kommit ner på jorden. Hela tisdagen hade jag ett bs på 12-16 vilket gör mig trött, sur och grinig på jobbet. Så äntligen cykling och jag gick ut fint på typ 8. Men så blev det ett stopp och jag smaskade i mig några tomtar och en banan. Dr W var nöjd, han tycker ju jag ska äta en banan i timmen.

JAG var inte nöjd, jag såg hur bs steg och steg och sa, ” du Dr W jag borde ta en bolus nu.” Nä sa Dr W, du kommer sjunka och komma in på 9. Jag TRAMPADE som en gnu och reslutatet blev att jag kom hem på 14,9 och hade HIGH  efter en stund. 1-1 mellan mig och Dr W , HA!  ( Han kan ta det, vi är goda vänner, men denna gången hade han fel 🙂

I morgon ska jag ut och flyga, Anna PS i”fin”linne och AnnaPS bikini är med. Var ska jag? Ja, 12 timmar härifrån där det är varmt!  Var så god att gissa !  Vad ska man tänka på när man flyger med diabetes typ 1 / pump?  Kolla gärna på  min checklista!

 

Om det var tomtar eller för att jag tog i som gav mig denna kurvan vet jag ej!

Om det var tomtar eller för att jag tog i som gav mig denna kurvan vet jag ej!

One thought on “Anna PS goes……. /Josse reser igen/ hur gick cyklingen med tryck?

Kommentera

