Lågt blodsocker utan att känna något i kroppen?! Vad göra?

fotograf: Dr W

fotograf: Dr W

”Du, jag måste kolla vem som har ringt tre gånger” sa Dr W ikväll när vi hade cyklat en timme i regn och blåst och var långt ute mot Tågarp utanför Helsingborg. (Akta er, om ni någon gång kommer till Helsingborg och beger er sydväst om stan kommer ni nse att Rom är som Tågarps Helsingborg, alla vägar går dit!)

Ok, sa jag, jag kollar Bs under tiden. Min CGM håller på att kaijka ur, den har nog suttit i över fyra veckor och den visar ??? eller helt fel värden. När jag skulle ut hade jag 21 i bs ( pga påskägg så jag vet åtminstone varför !) så jag tog en dos med insulin , en banan och sportdryck med mig…och uppenbart tog det skruv för mätaren visade 2.1!  Jag höll upp mätare och sa , du jag har 2,1″ Nä, det är väl inte möjligt? Jag tog om, 3,3 !.

Det värsta vad att jag kände….INGENTING!  Kroppen kände så klart att det blåste, jag var kall och huttrade men 2,1 hade jag aldrig trott, snarare 8!!

Jaja, det blev en banan , lite sportdryck och bs visade 5,9 när jag kom hem. men jag är väldigt glad över att Dr W:s telefon ringde ( fö trodde han det var en kollega som ringde) för utan den kunde jag cyklat mig farligt låg…..

 

 

 

 

Kommentera

