5åringens kommentarer” det är hon som jobbar med mig/hur kolla blodsocker vid cykling?

Jag skrattade högt idag; ett av mina diabetesbarns mamma ringde mig igår kväll. Idag är jag ringde upp och frågade hur hade gått sa 5-åringen: Mamma, vem pratar du med? Josefin. Aha, det är hon som jobbar med mig! ( samma person sa vid 4 års ålder; ja, Josefin är hon med pumpen mellan brösten)

Igår var det cykling med tisdagsklubben. Vi var nästan 20 Pers, solen sken, jag gick ut lite lågt, runt 5, tog med sportdryck och det BLÅSTE! I efterhand kan jag konstatera att blåst gör mig låg, kroppen jobbar hårt i vinden, så igår kompenserade jag med att dricka. Perfekt bs, mellan 5-7! Vsd tror ni händer efter 45 km? Jo ingen mindre än Dr W får punka! Jag kände att jag borde assistera med tanke på söndagen. Ytterligare en cykelkollega fick trollade fram ett par kirurg-plasthandskar till Dr W. Jag har ett par likadana i min cykelväska- de fick jag på sjukhuset i Saarbrucken. Under mHealth använde jag dem vid ösregn. Men nu fick de en ny användning- jag vill ju ha rena fingrar när jag kollar BS under cykelpassen- vem vet vad bs-mätaren visar med olja och annat på fingrarna?

image

5 thoughts on “5åringens kommentarer” det är hon som jobbar med mig/hur kolla blodsocker vid cykling?

Kommentera

