Animas date 15 maj- insulinpumpsutbildning på sjukhuset

Tycker ni att ni får bra hjälp av vården och de medicintekniska företagen? Igår fick jag ett brev hem med posten från sjukhuset. ( Numera är det de enda brev jag får- allt annat går med mail! 🙂 )
Brevet var en inbjudan från Rubin Medical och diabetesmottagningen i Helsingborg. Jag ska få lära mig mer om tillfällig ändring av basalen och förlängd kombibolus. Både min ”diabetesmamma” Åsa som har blivit total KUNG( jaja, drottning då) och Henrik ( som jobbar på Rubin och hjälper mig med sport-pump-teknik, han körde Öppet Spår jättefort) har tjatat på mig om att lära mig pumpen ännu mer. De har ju rätt – jag ju fått ett så dyrt och bra hjälpmedel som en insulinpump för 38500 kr av Region Skåne. Därför är det, tycker jag, min skyldighet att använda den optimalt! Dessutom kommer jag ju få träffa andra lokala Animasanvändare – det är ju också kul!  Nu väntar nästa utmaning- kolhydratsräkning! Ikväll hoppas jag på cykling- någon som vill med?

image

 

3 thoughts on “Animas date 15 maj- insulinpumpsutbildning på sjukhuset

Kommentera

