Josse söker funktionär till Atleterna på söndag och DET RÄCKER NU

Idag har jag fått mail från SVT angående min medverkan till uttagningen på Atleterna. På söndag morgon ska jag infinna mig i en idrottshall i Helsingborg kl 8 och hålla på med idrott till kl 19. Det kommer bli en utmaningen, för jag har ingen aning vad jag ska göra mer än  ”genomföra fysisska tester med fokus på styrka, kondition, uthållinghet, koordination och smidighet”. Det börjar kl 8 och slutar kl 19 så det ska bli spännade att se hur det går med bs.  Med fet stil står det i informationen ” TA GÄRNA MED DIG VÄNNER SOM STÖD OCH PEPP UNDER DAGEN! Så har du lust attpeppa och stötta mig under del av dagen är du jättevälkommen att maila mig på josefinpalmen@hotmail.com så ska jag berätta mer! Karl-Lars Puff, kan jag ränka mig dig del av dagen?

Idag har jag simmat med min ”charmige” tränare Robban som sa ”du FÅR  inte simma över 1,37” på sista 100 m intervallen- jag hade kört 7x 100 nyss och var helt slut. Bs när jag började simma låg på 9,5 med pil snett upp. Det för för och nackdelar med allt, nu var jag lite hög och jag presterar delfintivt inte på max då- å andra sidan slipper jag vara rädd för att bli låg ( CGM:en funkar ju bara i vatten om den är kloss in till pumpen och det är den inte när jag simmar) . 1.36 dunkade jag in! Wowhoooo!  Men så fort jag kom upp ur vattnet pep pumpen att jag var hög!  Jaja…….

Innan simingen var jag på något som inte har med diabetes att göra…men däremot idrott. Jag var på Stortorget i Helsingborg och deltog i manifestationen  ”DET RÄCKER NU” . Det finns inga ord för det som hände i soliga vackra Helsingborg igår. Jag hade cyklat fram och tillbaka till Kullen, 85 km tur, när jag rullade in i Helsingborg 14.50 och möts av nedskräpade gator och ölstank i flera km. ( Hade jag kommer 45 min tidigare hade jag fått vända- då rådde kravaller i stan. ) Efter lite käk ( bs låg perfekt för övriga, låg på mellan 6-9 under 3,5 h cykling)  passerade jag Olympiavid 16.05 och folk välde ut ur stadion. Resten vet ni, en DIF-supporter hade en knapp timme tidigare blivit misshandlad till döds. Vad har dessa idioter med fotboll att göra ?  Vem har hört tals om kravaller vid damfotboll? Eller hästhoppning ? Golfmatch?  Våldet har INGENTING med idrott och fotboll att göra ! NU RÄCKER DET!

Helsingborg måndag kl 19

Helsingborg måndag kl 19

 

7 thoughts on “Josse söker funktionär till Atleterna på söndag och DET RÄCKER NU

Kommentera

