Sveriges Television:s Atlet- kommer Josse göra TV karriär?

En av mina läsare ”Karl-Lars Puff” ( ja jag vet, han är ett internet-troll, men jag vet vad han heter i verkligenheten” skrev i förra veckan på min blog;  ”jag rekommenderar dig till Atlet”

”Är träning din passion?

Är du redo för den ultimata fysiska utmaningen? Nu kan du söka till SVT:s nya tävlingsunderhållning, där kvinnor och män får mäta sina krafter tillsammans i atletiska utmaningar.”

Döm om min förvåning när SVT ringde mig i veckan och sa ” Vi skulle vilja veta lite mer om dig, varför skulle du vilja vara med?”

Mitt svar löd : ”Jo för att inspirera andra människor med kroniska sjukdomar till idrott i allmänhet och de av oss som har diabetes typ 1 i synnerhet till att vågra idrotta, för det är så viktigt för vår allmänhälsa”

OM, jag säger OM jag skulle gå vidare ( för det första ska jag kvala och mittben ska fixa det och för det andra ska min chef tilllåta att jag är ledig från jobbet för att kunna delta i inspelningen) så hoppas jag kunna sprida lite kunskap till både mina medtävlande och till allmänheten om hur det går att idrotta med diabetes typ 1….och hur jag löser problem längs vägen. Första uttagningen är om ett par veckor.

 

 

6 thoughts on “Sveriges Television:s Atlet- kommer Josse göra TV karriär?

  1. Ja, det får bli väder först… avslutade 7 månaders slit på gymmet idag. Känns som att jag är redo nu för att utmana eliten på tisdagarna. 😉

Kommentera

