Simma som flytande bomull- toklåg!

Alvar som är ”jävligt klok” har sagt att jag ska inte bli beroende av CGM:en. han tycker jag ska vara utan den ibland i en tre fyra veckor. ”så får du känna efter hur det känns och försöka kunna gå mer på din egen känsla  istället för tekniken. Alvar har rätt, men jag vill inte vara utan CGM så jag har kompromissat- ibland är jag utan CGM i tre, fyra DAGAR. Ikväll ska jag sätta ny sensor.

Min kompis som jag cyklade med igår blev förskräckt när han horde att jag sticker mig 10-15 ggr per dag. Men hur kan du göra det? Det är ju givietvis bara när jag känner att något är fel men så här kan det se ut ;

  • När jag vaknar
  • när jag  är ute på Bisquits morgonmotion, 35-55 min
  • före frukost
  • förmiddag
  • lunch
  • eftermiddag
  • före träning
  • under träning 1 ggr per time = 2 h gym 1 h simning= 3 värde
  • efter träning
  • före middag
  • efter middag
  • bs när jag lägger mig
  • bs om jag vaknar under natten

Då förstod han att det kan bli ofta. Inatt vaknade jag och tänkte bade på honom och på Alvar för jag kände mig konstig, sticking i kroppen, lite illamående flytande, svårt att förklara. 2,4  och äta lite sen tog det 30 min innan kroppen kom till ro. I morgon kl 6 var bs 10.4 och jag var i vatten för vattenjogg 6.36. Jag sprang på men efter 35-40 min kände jag mig svävande , men utan kraft, lite flytande och utanför mig själv, som om jag satt och tittade på mig själv på land och såg mig själv springa i bassängen. 7.15 kollade jag bs , tänkte på Alvar, ” jo ,men nu känns det fel,är jag låg”?

2,2!!!! nej, måste vara fel, inte så låg, matter igen, 2,6!

Jaha så det var till att tugga 4 Gluco Tabs och 1 mars ( skumtomtar blir så slemmiga i vattnet) och sen köra vidare.

Jaja, ska bli skönt och tryggt med CGM  igen. När jag ser tilbaka borde jag har stuckit mig innan jag gick ner i bassängen…..

IMG_1328

 

 

 

 

 

Kommentera

