Vattenlöpning och gym , gym, gym

Varför heter det sjukgymnast och inte friskgymnast?  Vitsen med att gå dit är väl att bli ännu friskare, inte sjuk? Jag träffade min sjukgymnast förra veckan och vi ändrade mina övningar en del så att jag nu bara tränar dem på gym. Således har jag flyttat….åtminstone känns det så….I måndags var jag på Actic ( simhallen med gym i Helsingborg) och simmade med Robban. Han var lika ”charmig” som vanligt ”DU FÅR INTE SIMMA UNDER 45 SEKUNDER” . Vi har lång vila mellan intervallerna, kanske onödigt lång, mne han vill att jag ska ge ALLT  under intervallerna. Rätt ofta säger han” Nu håller du igen, du ska inte träna långdistans nu du ska simma varje meter som det vore ditt sista pass för dagen” Jobbigt, men otroligt roligt- tack Robban, vår intervallpass har gett mig simglädjen tillbaka.

I tisdags och onsdags har jag först gjort gymövningar ( hata coreboll 😉  och sen vattenlöpning. Igår blåste det rejält ute, då är det extra skönt att kunna sträcka ut i stora löpsteg……under vattnet!  Bs har varit perfekt mellan 5-7. det är dagtid som jag har problem med höga värden, återkommer till min teori om detta.

På lördag och söndag ska jag jobba på TUR-mässan i Göteborg- ska bli intressant att se hur bs reagerar på att STÅ UPP i 8-10 timmar, dessutom ska jag hålla föredrag mellan 15-16 – får se om bs regeagerar med stresspåslag på det eller ej.

IMG_1346

One thought on “Vattenlöpning och gym , gym, gym

  1. Rehab är mög på ren skånska. Tyvärr är det oftast för att man har lyssnat för dåligt på kroppen. Jag fick slita 2 månader förra året med en muskel vid ljumskarna. 2 månader rehab och resten vila. 😦 Men men… man lär sig den hårda vägen. Puff på dig. 🙂

Kommentera

