Hur känns lågt blodsocker? – Josse cyklar (i) blåst

Idag har jag gjort något dumt – men samtidigt fick jag en aha-upplevelse!

Jag skulle cyklat kl 12 med två kompisar, men de ställde in pga blåsten. Skåne har haft stormvarningar kl 2 idag men solen har skinit. Vid 14 stack jag ut själv- på favoritrundan. Den brukar ta 1,5 timme. Redan uppe på åsen insåg jag att det blåste mycket. Kastvindar kom från sidan, gick in i hjulet och snurrade runt. Jag slets i vinden, jag fick kroppen och cykeln att luta för att inte välta eller köra ut i vägrenen

Då trodde jag att jag var låg, men hur kunde jag vara det med x antal käck-skumtomtar?  Polletten trillade ner- ibland känns det som någon annan river och sliter i kroppen, som seg kola svävar jag bredvid. Jag var inte låg- det var blåsten. Rundan tog över 2,5 timme och nu fattar jag varför killarna sa nej! Jaja, fick trots allt några timmar i solen!

image

image

Ser ni sydkusten 🙂 ?

3 thoughts on “Hur känns lågt blodsocker? – Josse cyklar (i) blåst

    • Det är väl nått för dig Karl-Lars, du är ju ledig de månaderna och tycker om att synas. Tränar flitigt och kan det med fika. 🙂

  1. Stickan: Kul att du påpekar att jag är ledig hela tiden. Jätteroligt. Jag skrattar hela tiden åt det. 🙂

Kommentera

