”Du kan leva som vanligt med diabetes typ 1”

Jo, tjena eller hur!??! För andra dagen i rad har jag låga värden- just nu 1.9 ( ja, jag sitter ner och skriver) Igår började jag lågt, under 3, men hade nog varit ännu lägre för jag fick en rekyl som gav mig 19, för att lagom till fikat vara låg igen så jag ville dricka mjölk, brukar funka om jag inte är lägre än 2,8. När jag mätte BS visade mätaren 1,5!!!! En snäll kollega hämta  snabbt druvsocker och hela dagen fortsatte i jojostil… I morse vaknade jag på 7,2e perfekt tänkte jag – åt frukost och ut med hunden.  Efter halva promenaden kändes det konstigt och nu när jag kom hem kollade jag; mycket riktigt 1,9!!!

Vad sjutton händer, varför plötsligt värden under 2?  Jaha, då kommer jag bli sen till jobbet idage nu 2,8 men vågar inte cykla än! Ha en bra dag , hoppas själv att jag kan cykla ikväll- har ju några timmar på att bli stabil och diagnosen ska inte få hindra mig eller ?!

image

2 thoughts on “”Du kan leva som vanligt med diabetes typ 1”

  1. Ett lästips Dr Bernsteins Diabetessolution The complete guide to achieving normal blood sugars ISBN 978-0-316-18269-0.

Kommentera

