”Helsingborg kallas Lill-Sochi” säger Anders Gylenius

Vad menar du sa jag ? .

Jo sa Anders; Helsingborg är ju som Sochi, solen skiner säger du, det är alldelles för varmt för att åka skidor men ni helsingborgare så så galna att ni åker skidor ändå!

Idag har jag pratat med världen bästa Anders ….enius, inte en , inte två utan tre gånger!

Jupp Anders, det stämmer! Ikväll har jag vallat inför söndagens utmanin, då ska jag köra 42 km längdskidor i Ulricehamn. Det är bli slaskigt och halkigt, utlovat är 3 + och regn….jippi…..NOT . ( Som en parentes kan tilläggas att när Johan Olsson och Daniel Richardsson tog OS-silver resp brons 15 km km idag var det upp till 15 grader varmt i Sochi.Helsingborg hade nog 4 grader och strålande sol)

Men skidträning som skidträning, det blir fyra mil träning till och nu har jag kört fler mil på skidor än förra säsongen- å andra sidan kan jag bara staka, ska bli spännade att se om låret är något bättre på söndag. Bs har hållt sig perfekt fram till efter lunch, lite chips och choklad på jobbet sabbade det. Det viktigaste är att veta varför bs ändras, ” kan du se tillbaka i historiken har du koll Josse ” sa Alvar till mig för mer än ett år sen.

Alvar ja, han har telefonhjälpt mig att valla idag, vi får se hur det går på söndag. (Det blev inga rullskidor i morse, det var skönare att ta sovmorgon. Diciplien var inte med mig ! )

vallaställ

Kommentera

