Russin och ny Hba1c-kontroll

”Jag är för stark för mitt program” sa jag till en av instruktörerna på gymmet idag.

Jupp, jag har släpat mig dit idag igen och ”slösat” nästan två timmar på att ligga upp och ner på en matta och göra olika övrningar och dra i vikter både i armar och ben. Naturligtvis är det inte slöseri, men jag vill ju mycket hellre springa i två timmar än vara på gymmet. Men nu gäller det att bita ihop och göra detta i tre månader, minst två gånger i veckan, så jag får upp strykan i låret. (Instruktören berättade hur jag ska öka vikterna så på måndag eller tisdag får jag nog så jag tiger! )

Men gym är rätt socialt, betydligt mer folk där än ute i löparspåret en kväll kl 20 i februari. Bs håller sig fortfarande fint och stadigt, jag har sedan ett par veckor ändrat i basaleninställningen så bs sjunker par automatik runt 18tiden på kvällen. Det har jag gjort med flit eftersom jag  antingen tränar jag (och då kan jag behöva bli påmind om att dricka lite mjölk eller liknande eller så äter jag middag och då kan jag bara ta lite mindre insulin.

Russinpaketet är från Border to Border så det är dags att äta upp det nu!

Russinpaketet är från Border to Border så det är dags att äta upp det nu!

Jag har återupptäckt en god kolhydratskälla på gymmet ( för fippligt att ha i skidspåret) RUSSIN. Åhh vad gott det är, hade det mycket i mat BD (Before Diabetes) men nu äter jag nästan aldrig det eftersom jag stiger av det. Men en liten dutt insulin när jag är på gymmet och jag kan äta lite russin 🙂

Mitt Hba1c är nu 52, (förra gången hade jag 58, de högsta jag haft sen debuten, men det var precis efter mHealth-cyklingen och en månads vila.) Å andra sidan visar inte Hba1c at jag är på gränsen till känning/ har en känning nästan varje dygn….så Hba1c:et säger   ju faktiskt inte ett dugg om hur jag har mått!

Jaja, i morgon bitti blir det iallafall något roligt- rullskidor- eller åtminstone roligare än gymmet 🙂

 

9 thoughts on “Russin och ny Hba1c-kontroll

  1. Tänkvärt…En påse skumgodis har lika stor klimatpåverkan som en portion fläskkött. Detta enligt en studie av Institutet för Livsmedel och Bioteknik på uppdrag av Livsmedelsverket.
    Skumtomtar innehåll…..Socker, glukos-fruktossirap, gelatin, surhetsreglerande medel (citronsyra), ytbehandlingsmedel (vegetabilisk olja och E 903), arom, färgämne (E 120).
    Så med rätt mängd russin så kan du skippa skumtomtarna….kanske.
    MVH Stickan…

Kommentera

