Josse går på gymmet-H.I.T- träning och ny tävling på söndag!

”Om du gör 12 upprepningar så får du ut maximalt av passet. Forskning visar att du blir bara en procent starkare om du gör 10 x3 istället för 1 x 12 med jättestor belastning” sa träningskillen på Actic idag.

Idag har jag varit på gymmet för första gången sen 1996. Ett nödvändigt ont. Vråltrist! Men nu gäller det att skapa motivation så jag ska masa mig dit tre gånger i veckan!  Jag har nämligen varit hos både läkare  och sjukgymnast.( Döm om min förvåning när jag fick tid på tre veckor! Jag skrev en egenremiss, dvs beskrev problemet  med en a4 lång beskrivning om vad jag har gjort, kan göra, kan inte göra och vad jag vill göra idrottslig sedan 2011 -2014. En sjukgymmast skrev remiss till Arena Fysio i Helsingborg och nu ska jag alltså tränas på gymmet!  Så nu är det bara att bita ihop!

Benpress......

Benpress……

Så jag har kämpat med knäböj, utfall, benpress, utfall baklänges, maskiner och vikter. Vi får se om det hjälper men nu ska jag motivera mig och tvinga dit mig så jag får samma muskelmassa i höger lår som i vänster lår. Jag hoppas kunna springa igen om tre månader. Parallellt med detta ska det undersökas om min puls i höger lår är smäre än i vänster, vilket görs genom en remiss till en kärlkirurg. Det låter rätt hemsk, att jag kan ha kärlproblem, jag är inte ens 40, frisk och vältränad. Nä visst nä, jag är ju inte frisk, jag har ju diabetes typ 1…….

Någon som har lust att vara coach på söndag i Ulricehamn? Efter min fantastiska femteplats (det låter bättre än det är, det var 10 startande damer! 🙂 så har jag fått blodad tand och kommer köra Ulricehamnsloppet och letar nu en ny Hugo  som funktionär 🙂

Framför allt ska jag testa kolhydratskonceptet en gång till för att förhoppningsvis känna mig tryggare med det!

9 thoughts on “Josse går på gymmet-H.I.T- träning och ny tävling på söndag!

  1. Där tränade jag i många år. Helt okej. Ja det hade varit kul men tyvärr har jag grymma problem med stress så det går inte. Tränar själv på dagen på sats då det inte är så mycket folk. Det blir väl bättre får man hoppas. 🙂

Kommentera

